A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ЛЮБОПІЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ
ВИЗИРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Звіт директора за 2022 - 2023 н.р.

Звіт директора за 2022-2023 н.р.

Звіт директора Любопільської гімназії

Визирської сільської ради

Одеського району Одеської області

про діяльність закладу освіти в 2022-2023 р.

 

         Людяність, сердечність, чуйність – цей моральний імунітет проти зла здобувається лише тоді, коли людина в ранньому дитинстві пройшла школу доброти, школу справді    людських   стосунків.

В.О. Сухомлинський.

 

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу Любопільської гімназії, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2022/2023 навчального року.

На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування закладу щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено наказом №178 від 23.03.2005 року Міністерством освіти і науки України.

Як директор закладу у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася  Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами Президента України,    постановами Кабінету Міністрів України, наказами  Міністерства освіти і науки України, інших органів центральної виконавчої влади, рішеннями місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування,  Статутом., Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу загальної середньої освіти.

Засновником закладу  є  Визирська сільська рада Одеського району Одеської області.

Головною метою гімназії є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової та базової освіти. 

Робота педагогічного колективу в 2022-2023 н.р. була спрямована на реалізацію Стратегії діяльності закладу.

 Основними стратегічними напрямками роботи  Любопільської гімназії є:

1.Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.

2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб.

 3. Педагогічна діяльність. Методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.

4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти. Розбудова громадсько-активної школи. Матеріально-технічне забезпечення.


 

Кількісний склад працівників закладу освіти:

Педагогічних працівників – 11

Працівники закладу – 8

У Гімназії навчається  67 учнів.

Кількість класів:  8 . Середняна повнюваність класів становить 8  учнів.

Працює 11 учителів, із них:

4 - мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;

2 – «спеціаліст першої категорії»;

1– «спеціаліст другої категорії»;

4 – «спеціаліст»;

У закладі працює  бібліотекар.

Проєктна потужність закладу – 250 учнів.  

У закладі обладнано спортивну кімнату, діє бібліотека, 1 комп’ютерний клас, їдальня, медичний кабінет, спортивний майданчик.

Кабінети інформатики, бібліотеки, адміністративні кабінети забезпечені комп’ютерами. Наявна  локальна мережа Internet. Класні кімнати для 1-4 класів Нової української школи, забезпечено комп’ютерами, кольоровими принтерами, мультимедійними дошками та необхідним навчальним обладнанням, заклад забезпечений ламінаторами. Усі наявні у закладі комп’ютери підключені до мережі (100 Мбіт/с – завантаження, 100 Мбіт/с – відвантаження), наявна мережа Wi-Fi у комп’ютерних класах (безпечним – інтернет-фільтри) доступом.

У Гімназії функціонує їдальня на 40 посадкових місць. 

 Учні 1-4 класів та учні пільгових категорій за умов харчування, харчуються – безкоштовно.

В 2022-2023 н.р. перед закладом поставлений новий виклик - організація освітнього процесу в умовах правового режиму під час  воєнного стану. В таких умовах освітній процес був адаптовано до найбільш безпечної форми навчання - дистанційної.

1.Освітнє середовище. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору.

Освітнє середовище вдосконалювалось відповідно Концепції НУШ.

Протягом навчального року виконувались основні завдання Стратегії щодо вдосконалення освітнього середовища:

  • забезпечувалась відповідність освітнього середовища вимогам Кодексу безпечної і дружньої для дитини школи;
  • забезпечувалась відповідність освітнього середовища (внутрішніх туалетів, вентиляційного, питного режимів, режиму освітлення) Санітарному регламенту;
  • здійснено оптимізацію зелених насаджень;
  • посилено роль шкільної бібліотеки як інформаційно-ресурсного центру;
  • максимально використовується наявна спортивна база  гімназії;

В закладі створюється мотивуючий до навчання простір. Облаштовуються ігрові куточки в класних кімнатах, в коридорі початкової школи. Виготовлено нові таблички на всі приміщення закладу, вказівники руху під час евакуації з приміщення та руху до укриття.

З метою забезпечення відповідності безпечного середовища вимогам Безпечної і дружньої для дитини школи: 

  • Заклад забезпечено миючими, дезінфікуючими засобами, безконтактним термометром.  
  • Забезпечено систематичне проведення санітарно-освітньої роботи серед учнів та батьків на класних годинах, зборах, співбесідах, які передбачені в планах виховної роботи, а саме:
  • гігієна та режим для школяра;
  • профілактика грипу та гострих респіраторних захворювань;
  • профілактикаСНІДу та венеричних захворювань.
  • Заклад забезпечено інформаційними матеріалами щодо правил поводження під час адаптивного карантину, під час надзвичайної ситуації воєнного характеру: Дії під час обстрілів, дії під час вибухів, Інструкція щодо дій у разі сигналу «Повітряна тривога».
  • Забезпечено обізнаність учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях.
  • Перед кожними канікулами, перед початком освітнього процесу організовується проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності. 
  • 2 рази на рік здійснюється огляд спортивних споруд, приміщень закладу освіти щодо виявлення небезпечних факторів, розробляються заходи для усунення порушень.

Проводиться інформаційна кампанія щодо небезпек в інтернеті, День безпечного інтернету. 

Заходи, спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я дітей передбачають впровадження системи НАССР, здорового харчування, формування компетентностей з надання домедичної допомоги, дій у надзвичайних ситуаціях, попередження інфекційних хвороб, навичок життя в умовах пандемії. 

Безпечна школа. Попередження булінгу.

Безпечне освітнє середовище забезпечує: наявність безпечних умов навчання та праці, комфортну міжособистісну взаємодію, сприяючи емоційному благополуччю учнів, педагогів та батьків відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу. Розбудова безпечної, дружньої до дитини гімназії відбувається відповідно Кодексу безпечного освітнього середовища  гімназії. В закладі  не зафіксовано випадків булінгу. На сайті гімназії розміщені інформаційні матеріали щодо виявлення випадків булінгу.

В 2022-2023 н.р.

  • Учні гімназії взяли участь у проведенні акції «16 днів проти насильства», долучилися до інтерактивних заходів: «Профілактика насильства серед учнівського середовища»; «Профілактика домашнього насильства», «Профілактика булінгу серед учнів» з використаням інтерактивної гри «Володар кілець»;
  • Розповсюдження  серед учасників навчально-виховного процесу 1-9 класів «Як не стати жертвою булінгу»;
  • Розміщення на інформаційному стенді інформації про телефони гарячої лінії – профілактика булінгу, насилля;
  • Проведення  в гімназії тижнів протидії булінгу серед учасників освітнього процесу;
  • Забезпечено спостереження чергових вчителів,  обслуговуючого персоналу за місцями загального користування  - їдальні, коридори, подвір'я гімназії;
  • Онлайн курс для вчителів «Групова психологічна підтримка педагогічних працівників  в умовах війни».

 

2. Система оцінювання:

Стратегічна ціль: СПРАВЕДЛИВЕ І ОБ’ЄКТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ.

Прагнемо, щоб здобувачі освіти та їхні батьки вважали, що оцінювання результатів навчання учнів  в гімназії є справедливим і об’єктивним.

 Педагогічні працівники в усній формі, на інформаційних стендах у навчальних кабінетах та інших приміщеннях закладу знайомили учасників освітнього процесу з критеріями оцінювання. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході. Учителі намагаються розробляють компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують само та взаємооцінювання. Педагоги застосовують формувальне оцінювання: систематично відстежують та відображають розвиток, процеси навчання і результати навчання кожного учня, регулярно надають учням ефективний зворотний зв’язок щодо їхньої роботи.

Навчальні досягнення здобувачів у 1-4 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, та рівневому оцінюванню.

Основними видами оцінювання здобувачів освіти є вхідний контроль, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне). В цьому навчальному році в зв’язку з воєнним часом всі здобувачі освіти були звільнені від ДПА.

В гімназіїтв використовується поточний контроль шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, у тому числі для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру. 

Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять, а також за результатами перевірки контрольних, самостійних робіт, індивідуальних завдань тощо.


 

Стратегічна ціль: ЕФЕКТИВНИЙ ВНУТРІШНІЙ МОНІТОРИНГ.

Здійснення внутрішнього моніторингу для дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти здійснюється відповідно розробленого Положення про внутрішній моніторинг. Ефективність застосованих заходів регулярно оцінюється на всіх рівнях управління освітніми процесами. 

Критеріії оцінювання, система оцінювання навчальних досягнень вдосконалюються, впроваджується формувальне оцінювання в 5-9 класах, враховується індивідуальний доступ учня,  здобувачі знань залучаються до розроблення критеріїв, самооцінювання та взаємооцінювання. 

 

Стратегічна ціль: ВІДПОВІДАЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НАВЧАННЯ.

Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання, діє учнівське самоврядування. Учителі дають учням доручення, іноді делегують повноваження. Значна увага приділена профорієнтаційній роботі – головному мотиватору навчальної діяльності.  Вчителі проводять інформаційно-просвітницьку роботу серед здобувачів знань, яка направлена на 

  •  формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження (теми уроків «Основи здоров’я»); 
  • формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності; 

Основними напрямами профорієнтаційної роботи з учнями в гімназії є:

  • професійна просвіта, 
  •  професійне виховання, 
  • професійна діагностика 
  • професійна консультація учнів.

Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам. Вони протягом тривалого часу спостерігають за учнями свого класу, вивчають їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактують з батьками, знають виховний потенціал кожної сім'ї. Це дає їм змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими, що виконують класні керівники є:

  • екскурсії, зустрічі з фахівцями, колишніми випускниками,  диспути, конференції, класні години, факультативи, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у школярів професійних інтересів.

Педагогічний колектив забезпечив виконання таких заходів: 

  • Проведено виховні години, тренінги та інтерактивні заняття із елементами тренінгу для учнів 8-9 класів: «Сто доріг-одна твоя!», «Вибір професії за тобою.»
  • Проведено анкетування щодо професійного визначення здобувачів освіти.

Застосовується дистанційна форма навчання. Значної уваги було приділено вихованню відповідальності за результати навчальної діяльності учнів. 

 

Стратегічна ціль. НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ  ЖИТТЯ.

Стратегічна ціль. АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ. 

Здобувачі знань та педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності. Члени педагогічного колективу інформували учнів про необхідність дотримання норм академічної доброчесності під час проведення занять, у позаурочних заходах, за допомогою наочної інформації. На нараді при директору розглядалось питання: «Про стан використання дозволених навчальних програм, підручників в ході викладання навчальних дисциплін»

Здобувачі освіти залучались до заходів:

  • Виховні години, інтерактивні заняття: «Академічна доброчесність»,
  • «Толерантність – запорука академічної доброчесності

 

3. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

Стратегічна ціль: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ – ЯКІСТЬ ОСВІТИ. ЗАДОВОЛЕННЯ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ.

Головне завдання вчителя – забезпечити рівень навчальних досягнень і розвитку компетентностей на рівні Державних стандартів, безумовне виконання навчальних програм та планів. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями  гімназії ми вважаємо: 

Підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя; розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти.

Ріст професійної майстерності педагогічних кадрів; орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії.

Забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах; комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору школярів.

 

Стратегічна ціль:  РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НУШ.

Робота педагогічного колективу була спрямована на забезпечення виконання навчальних програм і вимог Державних стандартів освіти. Заклад на якісному рівні задовольняє запити учасників освітнього процесу. 

Педагогічний колектив втілює Концепцію нової української школи.  Створено відповідне освітнє середовище в 1-4 класах НУШ. Вчителі, які працюють в 1-4 класах, та адміністрація закладу  пройшли відповідну професійну підготовку. Питання щодо результатів роботи початкової школи за новими освітніми стандартами розглядалося на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради.  Впроваджується формувальне оцінювання навчальних досягнень здобувачів знань. 

В умовах правового режиму воєнного стану здійснювалось впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в 5 класі.

З метою якісного впровадження Державного стандарту базової середньої  освіти проведено підготовку вчителів до роботи в 5 класі. 

Новий Державний стандарт базової середньої освіти – матриця академічної свободи.  Вчителі, які працюють з 5 класом обирали модельні програми, підручники. Але в умовах військового стану надрукованих підручників на початок року не було тільки в електронному вигляді. Забезпечено інформування педагогів про нові  нормативні, інструктивно-методичні документи щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Всі вчителі, які викладають у 5 класі, мають відповідні сертифікати. Організовано обговорення на педагогічній раді питання готовності закладу щодо впровадження Державного стандарту базової  і середньої освіти з   1 вересня 2023 р. 

Вчителі-предметники 5 класу перед початком навчального року на основі обраних модельних програм розробили навчальні програми, які:

– ґрунтуються на визначених стандартом ціннісних орієнтирах;

 – охоплюють формування наскрізних в усіх ключових компетентностях умінь 

– передбачають реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання у відповідній (відповідних) освітній (освітніх) галузі (галузях); 

– ураховують наступність між циклами навчання на рівнях початкової та базової середньої освіти; 

– орієнтуються на компетентнісний потенціал відповідної галузі / галузей, що визначає здатність кожної освітньої галузі формувати всі ключові компетентності через розвиток умінь і ставлень та базові знання.

Вчителі-предметники 5 класу забезпечують успішний адаптаційний період:

– у перші місяці навчання зважали на вже сформовані у початковій школі наскрізні вміння і навички учнів; 

– уникають авторитарного впливу на особистість дитини, встановлюють й підтримують доброзичливі стосунки, довіру в спільній навчальній діяльності; – ураховують вікові та індивідуальні особливості розвитку й потреби кожного учня, особливості темпераменту та стиль сприйняття інформації,

– у перший місяць навчання учнів у 5-му класі більшість матеріалу на уроці орієнтувалася на повторення, дозування навчального навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знижували його до мінімуму на вихідні дні;

 – використовують додаткові сигнали, умовні позначення, сигнальні картки для привернення уваги та максимальної взаємодії учнів з учителем;

– налагодження емоційного контакту з усіма учасниками освітнього процесу, систематично взаємодіють з батьками учнів. 

Вчителі-предетники 5 класу забезпечують діяльнісний підхід у викладанні предметів:

– забезпечують розвиток учнями здатності самостійно отримувати та обробляти інформацію з навчальних питань; 

– індивідуальний підхід до учнів;

 – розвиток комунікативних навичок учнів; 

– застосування творчого підходу у процесі здійснення педагогічної діяльності; 

– самостійне здійснення алгоритму дій, спрямованих на отримання знань та вирішення поставлених перед ними навчальних завдань.

 

Стратегічна ціль: КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.

Забезпечено виконання перспективного плану атестації педагогічних працівників. 

Відповідно перспективного плану атестації педагогічних працівників в 2022-2023 н.р. атестувався 1 педагогічний  працівник:

В ході проведення атестації педагогічних працівників організовано вивчення системи роботи вчителя, ЗНВР, який  атестуються.

Стратегічна ціль: ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ.

Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, використовуючи різноманітні форми підвищення кваліфікації, передачі педагогічного досвіду, а також самоосвіту. Педагогічні працівники впроваджують нові форми і методи роботи в педагогічній діяльності, залучаються до експертної освітньої роботи.

  • Здобуття мережевої освіти;
  • Підвищення кваліфікації у онлайн режимі;
  • Використання під час уроків електронних засобів навчання;
  • Створення тестів, дидактичних матеріалів для уроку.

Педагогічні працівники розробляють календарно-тематичне планування на засадах компетентнісного підходу, розробляють завдання на виявлення компетенцій, оцінюють набуті компетенції.

Педагогічні працівники здійснюють особисто-орієнтований підхід в навчальній діяльності, що ґрунтується на партнерських відносинах учасників освітнього процесу.

 Одним з пріоритетів методичної роботи є якісне підвищення фахової майстерності педагогічних працівників, їх безперервне самовдосконалення, розвиток професійної компетентності та педагогічної культури, відповідно до сучасних вимог, реалізація Річного плану підвищення кваліфікації вчителів на 2022/2023 р. Річний план підвищення кваліфікації за кошти державного бюджету виконано на 100%, педагогічна рада визнала результати підвищення кваліфікації, яке вчителі проходили   на он-лайн заходах відповідно поданих клопотань та на підставі звітів про проходження кваліфікації та документів, що засвідчують проходження підвищення кваліфікації. 

 

4. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ

 

Стратегічна ціль: ДОВІРА ДО ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Керівництво закладу планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання у співпраці з засновником. 

Управлінська діяльність забезпечує реалізацію політики академічної доброчесності.

        В 2022-2023 н.р. виховна робота в школі здійснювалась відповідно листа МОН України від від 10 серпня 2022 р., № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.». Відповідно Концепції нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить заступнику з навчально-виховної роботи, педагогу-організатору та класним керівникам.

   Основними напрямками  виховної роботи  в умовах правового режиму воєнного стану  були:

  • права дитини;
  • національно-патріотичне виховання;
  • протидія булінгу;
  • запобігання домашньому насильству;
  • запобігання та протидія торгівлі людьми;
  • профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки;
  • сприяння розвитку учнівського самоврядування;
  • психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни;
  • безпека життя.

     Незважаючи на воєнні загрози, карантинні обмеження, педагогічний колектив використовує  змішані форми виховної роботи з дітьми. 

Активно працює у гімназії методоб'єднання класних керівників. Протягом року всі класні керівники брали активну участь у роботі ШМО: засідання МО, проводили відкриті виховні заходи, розглядали актуальні проблеми виховання здобувачів освіти.

Правове виховання. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» в Україні створюються рівні умови доступу до освіти, до всіх форм здобуття освіти. Це особливо актуально в умовах режиму воєнного стану.  

Упродовж 2022-2023 навчального року адміністрацією здійснювались організаційні заходи щодо профілактики правопорушень, організації правовиховної роботи.

У закладі освіти здійснювались організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх.

         

Національно-патріотичне виховання

Наказом МОН України від 06.06.2022 №527 затверджено Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року. Відповідно Концепції розроблено заходи з національно-патріотичного виховання в закладі освіти на 2021-2025 рр. 

Відповідно  ст. 10 Конституції України, Законів України «Про повну загальну середню  освіту», у 2022 - 2023 навчальному році в гімназії реалізовувалися практичні заходи щодо впровадження мовного законодавства, закріплення статусу української мови як державної.  В гімназії систематично проводилася робота щодо забезпечення державної політики всіх рівнів та дотримання чинного законодавства.  Освітній процес здійснювався державною мовою.

Виховні плани роботи класних керівників передбачали діяльнісний підхід у вихованні здобувачів освіти в умовах війни:

  • проводили заходи національно-патріотичної спрямованості;
  • займалися волонтерською діяльністю;
  • влаштовували акції пам'яті;
  • проводили години спілкування, присвячені війни рф проти України.

Традиційно відзначаються День української писемності та мови, Міжнародний день української мови. Здобувачі освіти та педагогічні працівники  брали  участь у онлайн заходах.

Основними заходами жовтня стало відзначення Дня захисника і захисниць України, День українського козацтва в онлайн форматі. 

Протидія булінгу та домашнього насильства. Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу.

Протягом навчального року проводилась профілактична робота з попередження насильства. Зокрема, це стосувалося таких його проявів, як булінг, мобінг, кібербулінг та ін. Були проведені такі заходи: «Попередження насильства серед учнівської молоді», «Профілактика домашнього насильства», «Попередження булінгу та як захистити себе?», «Як уникнути мобінгу та кібербулінгу».

Запобігання та протидія торгівлі людьми 

Педагогічний колектив впроваджує в освітній процес заходи щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі дітьми. 

В гімназії проводились такі заходи:

  • висвітлювалось законодавство у сфері протидії торгівлі людьми на сайті  закладу освіти;
  • оновлювались інформаційні матеріали  в гімназії  з питань протидії торгівлі людьми;
  • підвищувався рівень обізнаності здобувачів освіти та педагогічних працівників щодо сучасних проявів торгівлі людьми;
  • проводились інформаційно-просвітницькі та профілактичні  заходи з протидії торгівлі людьми серед учнівської молоді, такі як, «Профілактика торгівлі людьми», «Великі права маленької дитини», «Як не стати жертвою работоргівлі», «Порушення прав дітей: експлуатація та торгівля» та заходи з безпечного поводження в інтернеті та профілактика уникнення проявів торгівлі людьми«Моя безпека в інтернеті-моя суперсила» для учнів початкових класів,

«Моя безпека в інтернеті» для 5-9 класів.


 

Профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки

Профілактика  девіантної поведінки є важливим чинником який впливає на формування здорової та повноцінної особистості. Педагогічний колектив гімназії своєчасно проводить превенцію щодо попередження девіантної поведінки, акцентуючи свою увагу на адиктивній поведінці, про формування навичок здорового способу життя серед учнівської молоді та учнів початкових класів. 

Протягом 2022-2023 навчального року були проведені такі інтерактивні заняття з елементами тренінгу, виховні години, бесіди, як:

«Подорож країною Здоровляндією» для учнів 1-4 класів;

«Здоровий спосіб життя-це корисно та круто!» для учнів 1-4 класів;

«Профілактика психоактивних речовин»,«Профілактика шкідливих звичок серед учнівської молоді» з використанням інтерактивних ігор «Крок за кроком», «Володар кілець», «Профілактика адитивної поведінки», «Профілактика вживання алкоголю, тютюнових, наркотичних виробів», «Профілактика алкоголізму і наркоманії у підлітковому віці»,  для учнів 5-9 класів.

 

Сприяння розвитку учнівського самоврядування.

Робота учнівського самоврядування є невід’ємною ланкою розвитку талановитої молоді, залучення їх до масових заходів, інформаційних хвилинок, мастер класів, квестів протягом навчального року.

Перед початком навчального року розробляється план шкільного парламенту ,  який складений згідно плану роботи гімназії на 2022-2023 навчальний рік, включаючи в себе такі компетентності: соціальна, громадянська, інформаційна-цифрова, екологічна грамотність, здорове життя, обізнаність та самовираження у сфері культури,  спілкування державною мовою.

В гімназії учнівське самоврядування працювало під керівництвом педагога-організатора в змішаному форматі, долучалися до конкурсів, благодійних акцій на підтримку захисників та захисниць,  інтерактивних заходів мастер класів для учнів 1-4 класів, 5-9, з залученням вчителя  мистецтва.

Сімейне виховання 

Головною метою родини є функція виховання людини і громадянина. Головний сенс і мета сімейного життя- виховання дітей. Виховання, якщо воно бажає щастя дитині, повино виховувати її не для щастя, а приготувати до праці життя. Регулювання батьківської відповідальності за виховання є актуальним в сучасних умовах і ці питання унормовані в нормативно-правових актах України щодо прав, обов’язків та відповідальності батьків за виховання дітей. Питання батьківської відповідальності за виконання своїх обов’язків щодо забезпечення права дитини на повну загальну середню освіту своєчасно розглядали на загальношкільних батьківських зборах. Одним із пріоритетів НУШ є партнерська взаємодія батьківської і педагогічної спільноти.

Батьки здобувачів освіти залучені до різноманітних заходів, благодійних акцій, лекторіїв, батьківських зборів, екскурсій, профорієнтаційної роботи, відвідання мастер класів та активної участі в навчально-виховному процесі гімназії.

Класні керівники в роботі надавали перевагу груповим та індивідуальним формам роботи з батьками  (бесіди, індивідуальне спілкування, батьківські збори-онлайн); 

Батьки своєчасно інформуються про успіхи та досягнення учнів, оголошуються подяки за активну участь у житті класу, гімназії та за зразкове виконання своїх батьківських обов’язків. 

Психологічна підтримка здобувачів освіти

На виконання наказу від 29 березня 2022 року «Про забезпечення  заходів з психологічної підтримки здобувачів освіти в умовах воєнного часу», з огляду на існуючу загрозу психічному здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації, на нараді при директору педагогічним колективом розглянуто механізм впровадження в роботу закладу освіти «Методичних рекомендацій для педагогічних працівників, практичного психолога, соціального педагога «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій». Педагогічні працівники мали можливість пройти навчання «Психологічна підтримка педагогічних працівників» в квітні 2023 року.

 

Вибухонебезпека

 

Враховуючи Додаток 1 до листа МОН від 17.03.2022 № 1/3485-22 Методичні рекомендації «Про проведення бесід з учнями закладу освіти з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами», Лист МОН України № 1/4428-22 від 25.04.2022 з метою попередження враження мінами та вибухонебезпечними предметами учасників освітнього процесу, було розроблено і затверджено алгоритм дій працівників закладу у випадку виявлення вибухонебезпечного предмету та вживаються інформаційно-просвітницькі заходи:

  • посилено пропускний режиму при вході  на територію гімназії,

Сторожами та комірником щоденно проводяться обходи території закладу і періодична перевірка навчальних приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів; 

  • проведено спільний із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій;
  • проведення бесід класними керівниками з просвіти учасників освітнього процесу в   гімназії щодо питань мінної небезпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях;

 

 

ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2023-2024 н.р. В закладі  є журнал обліку звернень громадян.  Діє сайт гімназії для висвітлення  освітнього  процесу та зворотнього зв’язку з громадськістю.   Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання: 

1. ЗА НАПРЯМКОМ «ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ»:

1.Забезпечити  систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.

2. ЗА НАПРЯМКОМ «СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗНАНЬ»:

1. Розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів при використанні інших, крім класно-урочної, форм організації освітнього процесу та форм роботи з учнями: дистанційного, змішаного, кооперативного (групового) навчання;

2.Обов’язкове оприлюднення критеріїв оцінювання; спільне з учнями розроблення критеріїв; 

3.Впровадження самооцінювання і взаємооцінювання учнів; отримання постійного зворотного зв’язку від учнів у процесі оцінювання; 

4.Використання учнівського портфоліо як способу оцінювання результатів навчання учнів; 

6.Розвивати критичне мислення учнів.

7. Урізноманітнювати форми роботи використання вчителями для впровадженняформувального оцінювання в освітньомупроцесі

8.Забезпечити розвиток відповідального ставлення до навчання шляхом: 

- активізації участі учнів в організації своєї навчальної діяльності; 

- наявності чітких критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; 

- зосередженні освітнього процесу на оволодіння учнями ключовими компетентностями, а не на відтворенні інформації; 

- можливість вибору учнями власної освітньої траєкторії;

 - заохочення і позитивного оцінювання роботи учня; 

- надання конструктивного зворотного зв’язку на роботи учнів, їхні результати навчання

3. ЗА НАПРЯМОМ «ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»:

Педагогічним працівникам забезпечити реалізацію внутрішньої системи забезпечення якості освіти шляхом виконання навчальних програм відповідно Державних стандартів;

3.1. Вчителям під час проведення навчальних занять здійснювати наскрізний процес виховання, поєднувати виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних уміньучнів, акцентувати увагу на:

Повагу гідності, прав і свобод людини. 

Морально-етичне виховання.

Розвиток громадянської свідомості та відповідальності. 

Розвиток навичок критичного мислення.

Розвиток навичок співпраці та командної роботи. 

Формування здорового та екологічного способу життя.

3.2. Створювати умови особистісно орієнтованого навчання:

- відмова від орієнтації освітнього процесу на пересічного школяра;

- обов’язкове максимально можливе врахування інтересів кожної дитини; 

- підхід до дитини як до особистості; 

- забезпеченнясвободи і прав дитини в усіх проявах її діяльності; 

-урахування вікових, індивідуальних та психофізичних особливостей дитини, її життєвого досвіду; 

- забезпечення можливості учню вільно висловлювати свою думку;

- забезпечення партнерських стосунків між вчителем і дитиною.

3.4. Неухильно дотримуватись принципів академічної доброчесності та власним прикладом демонструвати важливість дотримання норм академічної доброчесності у педагогічній діяльності (посилання на джерела, які використовуються в роботі, справедливе оцінювання навчальних досягнень учнів, підбір завдань, які відповідають віковим можливостям учнів).

3.5. Інформувати учнів про необхідність дотримання академічної доброчесності: під час проведення навчальних занять, у позаурочних заходах, за допомогою наочної інформації (наголошувати на дотриманні таких якостей, як старанність, самостійність у навчанні, відповідальність за свої рішення, чесність здобуття оцінок тощо).

3.6. Інформувати батьків про необхідність дотримання академічної доброчесності (скажімо, придбання дітям збірників готових домашніх завдань, виконання за дітей домашніх завдань, практичних робіт є безпосереднім порушенням принципів академічної доброчесності).

3.7. Спрямовувати зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, ставити проблемні питання, на які немає готової відповіді в підручнику чи інших джерелах. 

3.8. Педпрацівникам створювати та  розміщувати на освітніх сайтах власні розробки, публікації; створити власне електронне портфоліо.

3.9. Вдосконалювати професійні компетентності для роботи в умовах дистанційного та змішаного навчання;

3.10. Враховувати під час атестації та моніторингів педагогічної діяльності педагогічних працівників відповідність професійному стандарту вчителя.

4. ЗА НАПРЯМОМ «УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»:

4.1. Забезпечити реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти на 2023-2024 н.р.

4.2. Разом із засновником забезпечити оновлення та зміцнення навчально-матеріальної бази згідно Стратегії.

4.3. Управлінські рішення приймати з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу. Посилити залучення всіх учасників освітнього процесу до розроблення внутрішніх документів, планів, заходів.

4.4. З метою забезпечення інформаційної відкритості закладу освіти, оновити сайт закладу освіти. Забезпечувати своєчасність розміщення інформації.

Наявні результати і здобутки з управління закладом – це не лише моя особиста заслуга, це кропітка, творча, наполеглива, самовіддана праця заступника директора з НВР, педагогічного колективу та кожного члена трудового колективу, батьків та громадськості. За це всім хочу висловити щиру вдячність.                 

Бажаю усім Вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя, творчих здобутків, реалізації планів, життя без тривог і, найголовніше – МИРУ!

МИ ОБОВ'ЯЗКОВО ПЕРЕМОЖЕМО! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !
 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень